Synlighed i hele landet

De færreste elektrikere har kunnet undgå at lægge mærke til undersøgelsen ’Følger efter elulykker’

Gruppe af elektrikere i t-shirts fra kampagnen Følger efter elulykker

Ambassadører, T-shirts, badges, grafikker, klistermærker, plakater, brochurer, chokolader og roll-ups. Det er ikke materialer, der har manglet i projektet ’Følger efter elulykker’ …

Takket være lokalafdelinger, tillidsrepræsentanter, arbejdsmiljørepræsentanter, virksomheder og aktive DEF-medlemmer er de kommet ’ud over rampen’ i hele landet i løbet af perioden 1. oktober til 6. november. Her har DEF-medlemmer kunnet tilmelde sig undersøgelsen ’Følger efter elulykker’.

Materialerne og opfordringen om at deltage er taget i brug på alt fra skoler og arbejdspladser til klubmøder, messer, konferencer og temaaftener i DEF’s lokalafdelinger.

Ud over kommunikationen til medlemmer fra forbund og afdelinger i form af mails, sms’er, nyhedsbreve, telefoniske rundringninger og videoer på sociale medier er også mediernes opmærksomhed blevet fanget af ’elulykker-projektet’. Det forskningshistoriske projekt er omtalt i både specialmedier som Magasinet Arbejdsmiljø, Erhvervsmagasinet Installatør, Byggeriets Dagblad Licitationen og mere ’folkelige’ medier som Ekstra Bladet, A4 Medier, lokalaviser og regionale TV-stationer.

Gruppefoto af ambassadører der har deltaget i undersøgelsen Følger efter elulykkerDertil kommer de tusindvis af likes, delinger og kommentarer på sociale medier, som har medvirket til, at de færreste elektrikere kan have undgået på den ene eller anden måde at få informationer om verdens første forløbsundersøgelse af elulykker blandt elektrikere.

Også centrale aktører som Arbejdstilsynet og Sikkerhedsstyrelsen har ’blåstemplet’ projektet ved at lade deres respektive logoer optræde på den særlige hjemmeside elulykker.dk, ligesom mange el-virksomheder har henvendt sig til DEF for at bakke op om projektet.

Development: HJEMMESIDER.DK